1938 Buick Special Series 40 Sedan

SPECIFIKACE

Motor: 248 cu in (4.1 L) 108 HP původní motor
Zdvihový objem: 4.1L Straight 8
Stav tachometru: 86 678 mil ( 100% originalní )
Převodovka: 3-rychlostní manuální (původní po renovaci)
Pohon kol: Zadní
Barva exteriéru: černá (originalní odstín “Embassy Black”)
Počet majitelů: 2. majitel (73let v jedné rodině pote 2. majitel)
Cena: PRODANO
K prodeji v ČR

PŘÍBĚH VOZU

Tento konkrétní Buick, který Vám s hrdostí můžeme nabídnout, byl nový zakoupen v roce 1938 gentlemanem Vanozzim z New Jersey, který vůz hýčkal a užíval si ho s rodinou při výletech do města. Vůz byl po celou dobu své existence garážován a pečlivě udržován a jen díky tomu nedopadl jako většina vozů z této doby, které poničila sůl ze zasněžených silnic v okolí New Jersey. Buick přešel z otce na syna, který ho měl až do roku 2011. Tehdy ho koupil náš kamarád a zákazník Dan ze slunné Kalifornie – klenot vlastněný 73 let jednou rodinou.
Když jsme vůz viděli poprvé u Dana v garáži, vedle jeho Chevroletu 1947, byli jsme ohromeni. Dan nám vyprávěl příběh, jak se vydal na druhý konec Ameriky a po příjezdu na místo spatřil úžasný a nedotčený kus americké historie bez jediné známky koroze, od shora až dolů pouze pod jemnou vrstvou prachu.

EXTERIER

Vozidlo bylo přelakováno v New Jersey před více než třiceti lety původní Embassy Black, která je stále velmi atraktivní, s minimálními škrábanci nebo poškozením od kamínků. Lak z 1 až 2 metrů vypadá, že je v kondici téměř nového vozu. Bohužel nějaká drobná nedokonalost sem tam je, například je možné nalézt  na pravé straně pod klikou na otevření kapoty jeden asi 5cm škrábanec a dále nějaké drobné poškození na blatnících od kamínků, ale jedná se o “problém”, který mají i pár měsíců/let stará auta.. Původní originální žebrované gumové nášlapy pod dveřmi jsou až v pozoruhodně dobrém stavu.

Na voze je extrémně vzácná poznávací značka z roku 1938 New Jersey, která je původní z tohoto Buicka, když bylo nové. Popravdě jsme si tuto značku chtěli nechat jako historickou raritu, ale shodli jsme se, že k autu prostě patří a novému majiteli musí zůstat.

Všechny dveře se snadno otevírají a zavírají a mají dokonce stále ten krásný pevný zvuk při zavření “thunk”, aniž by bylo nutné dveře jakkoliv zvedat nebo domačkávat.

MOTOR

Tento Buick má najeto neuvěřitelných a 100% původních 86 678 mil (je možné, že několik mil přibyde, než se vůz prodá). Náš přítel Dan investoval do toho, aby vůz byl spolehlivý, snadno ovladatelný, aby bylo zábavné ho řídit a člověk si tak mohl užívat cestování v tomto kusu Americké historie. Vůz má nově zrenovovanou třístupňovou manuální převodovku, novou spojku, všechny čtyři původní bubnové brzdy byly kompletně zrepasovány, včetně brzdových lan a hlavního brzdového válce. Dále je zde nový chladicí systém, včetně vodního čerpadla, chladiče, termostatu, hadic, přestavěného teploměru,  nové svíčky včetně nových zapalovacích kabelů, nová autobaterie, čerstvě vyměněný olej, nově seřízený karburátor atd.,.  Samozřejmě všechny účtenky z výše uvedeného seznamu jsou k dispozici k vozidlu. Stejně jako dvě bedny náhradních dílů, které byly postupně za posledních 30 let nasbírány nebo nakoupeny do zásoby (co kdyby náhodou…). Všechny díly v těchto krabicích jsou originální, některé i v původních krabičkách. Dále je k vozidlu udržovací nabíječka, která je připevněna na baterii a na druhém konci má rychlo-spojku a je velmi snadné nabíječku připojit či odpojit. Samozřejmě je k vozidlu i na míru vyrobená kvalitní nepromokavá plachta, kdyby auto muselo stát venku.

INTERIER

Interiér je před několika lety restaurován v původních barvách se zachováním všeho v originálu, kromě látkového materiálu, který se již samozřejmě nevyrábí. Sedadla jsou neuvěřitelně prostorná a pohodlná. Palubní deska má “aligátor” patinu, která je velmi zachovalá a v perfektním stavu. Celkově se jedna o velký, prostroný a pohodlný obývací pokoj na kolech, který je určen až pro šest dospělých lidí. Všechny ukazatele na přístrojové desce, včetně rychlosti, fungují správně a bezchybně. Pouze jeden budík není funkční, respektive zapojený, a to jsou hodiny umístěné na dvířkách kastlíku u spolujezdce. Pokusíme se budík zprovoznit, ale netušíme, jestli se to povede. Auto má dokonce původní AM rádio, které je nově zrepasované, a je tak možné i nějakou stanici naladit, což je neuvěřitelné, když si člověk uvědomí, že bylo vyrobeno před 80 lety.

JÍZDA

Pokud mluvíme o jízdě, tento Buick je radost řídit. Startuje velmi dobře, a i když to není závodník, tak jezdí naprosto snadno a hladce. Kalifornský horký letní den dokáže potrápit nejedno auto, avšak tento motor nikdy neměl problém s teplotou a zůstane chladný i v těch nejžhavějších dnech. Tento motor nazývaný „straight 8“ (rovných/řadových osm válců)  má poměrně slušnou maximální rychlost, která dosahuje 100 až 120 km/h, spojka je velmi hladká a progresivní, dlouhá řadicí páka funguje snadno, řízení bylo nově upraveno, přesto stále nelze srovnávat s novými moderními normami, takže to chce trochu cvik, ale i na vyšších pneumatikách s bílým pruhem, které jsou poměrně úzké, je řízení relativně přesné a snadné. Zrenovované brzdy funguji naprosto skvěle, když si uvědomíte, o jak starou techniku se jedná.

Auto těchto rozměrů dodává velký pocit komfortu, bezpečí a důvěry v řízení, což je důležité, když cestujete s rodinou. Neváhali bychom řídit toto nádherné auto z Kalifornie zpět do New Jersey a jsme si jisti, že by to zvládlo bravurně.

Můžete vzít tento kus historie na projížďku do města nebo zavézt rodinu do přírody na piknik, či se zúčastnit některého z mnoha setkání historických automobilů, která se konají stále častěji.

Dobře víme, že v Evropě je spousta krásných starých vozů, ale víme také, že najít tak staré auto v takovém stavu a za rozumnou cenu je těžké. Nejen, že je to investice, která se vyplatí, ale navíc Vám ještě udělá radost vlastnit a řídit tento Buick!

Pozdní třicátá léta byla pro americký automobilový design velkým milníkem, kdy ohromující a impozantní vozy z USA – Duesenburg, Cadillac, Lincoln a dokonce i Buick, ovlivnily evropský design. Velké krásné Buicky této doby překonaly Ford a Chevrolet ve stylu, komfortu a luxusu. I dnes po 80 letech stále Serie 40 Sedan vypadá jako auto za milion dolarů.

Galerie fotek

Leave a Reply