1964 CADDILAC Coupe DeVille

SPECIFIKACE

Motor: Originální motor  429cid V8 s výkonem 340HP
Zdvihový objem: 7.0 L
Stav tachometru: 71.140 mil
Převodovka: 4-rychlostní automat. Turbo-Hydramatic (Originální)
Pohon kol: Zadní
Barva exteriéru: Tmavě modrá metalíza
Počet majitelů: Pravděpodobně 3.majitel (nepodloženo)
Cena: PRODANO
K prodeji v ČR

PŘÍBĚH VOZU

Vozidlo jsme tentokrat nasli na internetu “zahrabene nekde hluboko tam kam nikdo uz moc nekouka, protoze si mysli ze tam nic dalsiho nebude” Po par telefonatech jsme tedy sedli do auta a jeli se na Cadillac podivat. Byla to celkem dlouha cesta do pouste neco pres 240km temer k Mexickym hranicim kde na nas jiz čekal majitel (Mat), který si touto klasikou splnil sen, jelikož je velký nadšenec do Cadillacu což bylo vidět po celé jeho garáži. Mat vlastnil tuto Americkou ikonu celkem 7 let a během prvních dvou let nemusel nic investovat až na běžný servis a mohl si tak auto jen užívat. Bohuzel dva roky v pousti a fakt, ze je na voze puvodni barva prisla trochu vetsi investice a tim byl lak, klasická “Kalifornská bolest” zniceny lak od slunicka. Vzhledem k tomu, ze vuz nemel zadne jine problemy se Mat rozhodl investovat do nového laku, což je ve státech poměrně drahá sranda (u takovéhoto auto začíná cena od 100.000kc u někoho doma v garáži až k cenám kolem 300tis. Kč za kvalitni lak) Mat údajně zaplatil za lak $9000 což je taková střední cesta u velikosti tohoto vozu. Nyní je tedy lak starý něco přes 5let a stále vypadá úžasně. Cadillac dle jeho slov nebyl nikdy bouraný a po našem bližším ohledání jsme nenašli nic, co by tomu nasvědčovalo, navíc čistý Kalifornský “title”= technický průkaz je toho důkazem. Po veškerých prohlídkách a testovací jízdě kdy jsme zaregistrovali neklidnost vozu při nerovnostech a netěsnost výfukových svodů jsme se nakonec s Matem dohodli a Cadillac si vezli domů do Huntington Beach. První návštěva tedy směrovala do servisu na kompletní důkladnou prohlídku. Trošku nás překvapil rozsah věcí, které by bylo vhodné, i když ne nezbytné udělat/opravit/vyměnit a následně pak i cena za materiál byla trošku překvapením (no není se co divit je to přeci jen jedno z nejluxusnějších vozidel své doby a práce na těchto vozech je v Californii stále celkem drahá sranda) každopádně důležitý fakt je, že na toto auto se stále dají koupit téměř všechny díly nové a nemusíte je tak těžce hledat nebo nechat vyrábět jako na některé jiné značky.

Vzhledem k tomu, ze chceme aby nás pověst předcházela (samozřejmě v dobrém) a Auto Moto Classic si stojí za svými vozy tak jsme utratily několik tisíc $$$  za podvozkové a jiné díly (doklady samozrejme pridame k vozidlu) a ať už to bylo nutné nebo ne pro nás bylo a vzdy je rozhodující prodat auto v super stav tak aby byl zákazník spokojen a vracel se k nám pouze s úsměvem na tváři a ideálně pro nějakou další klasiku. Takže auto má nové podvozkové díly, těsnění výfukových svodu, klasicky servis jako olej a filtry, nove přední pneumatiky a bohužel vzhledem k tomu, ze se při dukladne prohlídce objevila rez na podlaze spolujezdce tak jsme se nejen rozhodli odstranit tuto „závadu“, ale i koberec který tak jako tak musel ven z auta a ani po vyčistění nebyl tak modry a hezky jak by si tento Cadillac zasloužil tak jsem koupili nový originální koberec, který teď dává najevo čistotu a krásu vozu uvnitř.

Nyní je vůz nejen krásný a vzbudí pozornost všude, kde se objeví, ale hlavně jezdí jako novy a je připraven na delší bezproblémové projížďky.

 

Veškeré tvrzení o servisech samozřejmě máme podloženo účtenkami za servis a materiál.

EXTERIER

Již při pohledu zvenčí si všimnete chromových nárazníků, dekorativních lišt, doplňků nebo zadních blatníku, které jsou do tvaru ploutve a dají Vám jasně najevo, že tento Cadillac nikdy nebyl a nikdy nebude levný. Pokud má tento Cadillac stažené boční okna tak se Vám díky nepřítomnosti bočních sloupků naskýtá krásný pohled do interiéru, který pusobi stejným dojmem luxusu jako zevnějšek. Ať už jsou to chromové kliky, chromová tlačítka na ovládání oken či sedadel nebo je to kovova přístrojová deska která Vám napovi, že levné materiály jako je plast tu budete hledat jen těžko. Stejně tak při otevření přední kapoty, která váži snad 50kg Vám ihned dojde, že se jedná o pořadný kus auta.

MOTOR

Co se týče motoru a prevodovky tak jsou originalni a cisla se shoduji s karoserii tzv. „matching numbers” Jinak i přes úctyhodné číslo 7 litru “big block” V8 429ci s 250KW vykonu opticky působí jako malický motůrek, protože všude v motorovem prostoru je dostatek místa což ocení nejeden mechanik. Co se tyce vykonu tak toho ma tento Cadillac na rozdavani a neni pro nej problem zadna vzdalenost a s 340konmi by jste nemeli mit zadny problem ani s predjizdenim.

INTERIER

Tento pojizdny obyvak pro 6 dospelych lidi ma barevne sladeny interier s exterierem vozu a jak jsem jiz psali kazdy kousek vozu, kazdy dil a material uvnitr nebo venku Vam dava najevo, ze se nejedna o obycejny vuz. Je to opravdovy luxus ktery byl primárně vyroben za účelem cestovaní na delší vzdálenosti, takze Vám zde nechybí komfort jako jsou 4x elektrické okna, posilovač řízení, posilovač brzd, elektrické nastavení sedadel, kozene calouneni, novy typ automaticke prevodovky (vyrazne hladsi razeni nez predesle modely) a jiné vymoženosti z doby kdy se u nás lidi projížděli na Pionýrech. Posledni vec co stoji za zminku je zavazadlovy prostor, kde by se vyspalo několik lidi, takze s prevozem veci na vylet pro celou rodinu by jste nemeli mit zadny problem.

JÍZDA

Jak se již psalo v nejednom magazínu či prospektu „pokud jste neřídili Cadillac DeVille Coupe z roku 1964 nevíte, co znamená luxusní jízda“ a toto platí dodnes. Vzhledem k rozměrům skoro 6m na délku a hmotnosti přesahující 2tuny nejde o žádného závodníka nýbrž však o „cruiser“ neboli obývák na kolech se kterým je radost kroužit kolem města a užívat si čerstvého vzduchu kterého při stažení všech bočních okének máte dostatek a auto dostává naprosto jiný rozměr, aspoň tedy pro nás je pohled na tento Cadillac se staženými okny při absenci bočních sloupků naprosto úchvatný. Obrovský 7-litrový motor není sice vhodný na závody, ale výkon 340ti koňských sil dokáže celkem snadno pohnout s tímto 2tunovým korábem a potrápit tak nejednoho naivku.

Zatáčet, brzdit a kroužit s touto americkou klasikou je více než snadné, pouze parkovaní nebude vzhledem k rozměrům to, co vás bude bavit. Samozřejmě jako se všemi vozy, které nabízíme jsme i s tímto najezdili několik stovek kilometrů jednak proto, abychom si byli jisti funkčnosti a pak taky pro ten pocit jaké to bylo, když někdo vlastnil a řídil takový automobil před více než 50ti lety. Je až neuvěřitelné kolik úsměvů a komplimentů dostanete, když někam dorazíte s tímto Cadillacem a přesně o tom to celé podle nás je, dělat radost lidem tím, že potkají americkou nebo jinou klasiku a zároveň to dělá radost Vám.

Cadillac řekněme do roku 1970 byla vnímán jako jedna z nejluxusnějších a zároveň take spolehlivých značek automobilů, bohužel stejně jako ostatní automobilky tak i zde přišlo období trápení a ne moc velké popularity u lidi, které až na pár modelů trvá podle nás dodnes. Naštěstí naše vozidlo pochází z té lepší éry, dokonce jestli ne z té nejlepší co se popularity týče a obzvláště pak modely z roku 1963/64 které se dnes těší velké oblibě po celém světě. Obrovské rozměry 5,7 metru na délku (což je téměř o 1m více než má nejnovější Mercedes S-class) a hmotnosti přesahující 2 tuny dává tato americká klasika jasně najevo svou dominantnost a majestátnost.

Galerie fotek

Leave a Reply