1965 PLYMOUTH Valiant 360ci V8

SPECIFIKACE

Motor: Zbrusu nový motor V8 360ci (nejeto max. 500km)
Zdvihový objem: 5,9L Mopar  (cca 300-350koni)
Stav tachometru: 56.140 mil
Převodovka: Automatická 3-rychlostní 727 torqueflite
Pohon kol: Zadní
Barva exteriéru: Světle modrá metalíza
Počet majitelů: 4.majitel
Cena: Na Dotaz (DPH+CLO jiz zaplaceno)
K Prodeji V ČR

PŘÍBĚH VOZU

Takže příběh tohoto „malého“ svalovce odstartoval u človíčka jménem Don, který tento Plymouth Valiant V8 zacal stavet v roce 2012 pro svoji dceru a to znamenalo udelat vse od zakladu (karoserie, podvozek, mechanicke casti, atd.) Auto bylo osazeno motorem 273 cu (4.5 L) V8 a dokonceno bylo v Lednu 2016, bohuzel dcera za tu dobu tak nejak odrostla a o auto jiz nemela zajem, a tak se Don rozhodl auto nabidnout k prodeji. Když jsme vuz poprvé uvideli vedeli jsem, ze ho musíme mit a tak po chvily smlouvani jsme se v nem vezli domu. Don nam ještě nabidl jestli nechceme koupit fungl novy motor vcetne dokladu o koupi ($3000) pricemz se jednalo o nejvesti „small block“ tedy 360 cu 5.9 L s tim, ze Donuv plan byl později usadit do auta tento motor který chtěl upravit na 500koni. Pro nas to byla puvodne pouze ztrata casu a penez koupit takovy motor, ale po par jizdach ve voze jsme si rekli, ze by to chtelo něco většího něco svalnatejsiho a jelikož v autoservisu nam rekli, ze vymenit tento motor za ten stavajici by nemel byt problém a dohodli jsme i předběžnou cenu $1200 za vymenu motoru a cca do tydne se muzeme auto vyzvednout.. az do této chvile slo vse dobře a měli jsme radost, bohužel to se brzy zmenilo. Plymouth nebyl hotov ani za tyden a ani za $1200 a  nejen, ze jsme na auto museli cekat 5tydnu, ale celkem nas toto rozhodnut stalo $1500 za fungl novy motor od Dona + investice $3600 za vymenu motoru, novych soucastek, které byli potreba aby vse fungovalo tak jak ma. Takze nyní jsme měli Plymouth Valiant 360 cu (5.9 L) V8 s novymi paneli karoserie, novym lakem, castecne novym interiérem, všechny kola vcetne pneumatik jsou taky nove a somozrejme podvozkove casti, brzdy, tlumice, vyfuk a ostatní jsou taky nove.

Momentalne se tedy jedna o jeden z nejlepších Valiantu které jsou dnes na prodej a nakonec jsme radi, ze jsem si tim vsim prosli at uz kvůli zkušenostem do budoucna a nebo proto, ze auto ma nyní naprosto jinou charakteristiku (mnohem zabavnejsi a spolehlivejsi) a uz to není jen nejaky obycejny Plymouth pro babicku.

EXTERIER

Jak jsem jiz tedy zminil v „pribehu vozu“ tak se jednalo o temer kompletni novou stavbu započatou v roce 2012. Co se tyce samotného laku tak ten byl dokoncen na zacatku roku 2015 a je stále ve skvělém zarivem stavu a krasne se doplnuje s novymi chrom.narazniky. Predni maska byla prelakovana cernou barvou tak aby ladila s novymi koly a celkove auto působilo drsnejsim dojmem coz se myslim povedlo.

Zaverem k exterieru cheme rict, ze tento Plymouth nikdy nebyl a asi nikdy nebude vyherce na prestižních celosvětových „car shows“ a ani za timto ucelem nebyl postaven. Jednoznacne je to „cool“ auto na vikend, na pobaveni a zaroven velmi spolehlive a solidne postavene auto. O pozornost novy majitel urcite nebude mit nouzi a to jak diky neskutecnemu zvuku tak i jedinecnemu vzhledu.

MOTOR

Motor 360 ci V8 5.9L je tzv. největší small block od MOPAR který se vyrabel. Jedna se o nejlepší kombinaci pokud hledate spolehlivy cenově dostupný a vysokovýkonný Mopar. Je velmi snadné získat od firmy Mopar z tohoto motoru 400 HP pouze za použití několika náhradních dílů a pokud by clovek chtěl investovat o vic penez a touzil ještě po vyssim vykonu a při tom rad udrzel spolehlivost tak se správnými modifikacemi můžete získat bezproblemu až 500 koni.

INTERIER

Interiér si prosel drobnou obnovou a tím bylo renovace předních sedadel a výplní dveří. Zadní sedadla jsou originální stejně tak jako palubní deska. Jelikož Plymouth Valiant byl původně vyráběn za účelem dostupnosti a spolehlivosti tak i interiér působí poněkud obyčejným dojmem, ale celkově ladí se stylem auta „jednoduchost, spolehlivost, sila“ takže nám ani trochu nevadilo, ze zde nejsou všelijaké chromové tlačítka, páčky ani mechanizmy a naopak jsme rádi za tu surovost.

JÍZDA

Pokud mluvíme o jízdě, tak tento Plymouth stejne jak surove vypada a pusobi tak se i ridi. Není to asi auto na každý bezny den do práce jelikož napr. absence posilovace rizeni da cloveku občas zabrat (hlavne tedy při parkovani) nebo pak ten hluboky zvuk americke V8 taky asi není vhodny na každý den, ale pro vse ostatní jako je vikendova projížďka, sraz veteranu ci Amerik na to je vice nez vhodne. Startuje naprosto dokonale (ani nestacite dotocit klicek a uz bezi) a i když v motoru není (aspoň zatím) 500koni tak tato V8 5.9L celkem umi s autem pohnout a to hlavne pak v samotnem zrychleni diky převodovce která je „nesmrtelna“ a postavena spise na nižší rychlosti cca do 170km/h.  Při srovnani s novými moderními auty to chce trochu cvik, ale staci par KM a jste v tom, nové brzdy funguji skvěle, ale i s nimi je potřeba zachazet s rozumem jelikož zde není ABS.

Auto pusobi jako celkem male a to i je ve srovnani s kalickou amerikou, ale presto je téměř stejne dlouhe jako Mercedes Sclass a diky těmto rozměrům dodává pocit bezpečí a důvěry v řízení, což je důležité

​Tohoto svalovce můžete vzít na projížďku jak do města nebo klidne delší cestu po dalnici a jediny Vas problém bude, ze se za Vami všichni otoci a budete stredem pozornosti.

The Valiant was extremely popular in the US, Canada, and numerous markets outside North America. Plymouth supported a successful team of Valiant two-door sedans in the 1965 and 1966 SCCA Manufacturers Rally Championships.

Galerie fotek

Leave a Reply