1968 VOLKSWAGEN Karmann Ghia 1.6

SPECIFIKACE

Motor: 4-valec s výkonem 60 koní
Zdvihový objem: 1600cc
Stav tachometru: 56.100 mil
Převodovka: Manuální 4-stupňová
Pohon kol: Zadní
Barva exteriéru: černá + kremove bila
Počet majitelů: 3.majitel (nepodlozeno)
Cena: PRODANO
K prodeji v ČR

PŘÍBĚH VOZU

Tento veterán se objevil v klasicke inzerci a okamzite upoutal nasi pozornost a to nejen protoze si prošel postupnou renovaci, ale hlavne diky teto barevne kombinaci, ktera je podle nas naprosto uzasna. Cerna strecha, spodek vozu je slonovinova kost a k tomu naprosto uzasny uplne novy cerveny interier to byly kombinace kterou jsme museli mit a tak jsme zvedli telefon, dohodli cas a jeli jsme na vylet (tentokrat pouze asi 30km). Po prijezdu na misto nam bylo jasne, ze se jedna o clovicka ktery si to poridil pro zabavu jako projekt (na zahrade mel asi dalsi 2 auta a celkem 5 motorek v garazi a na vsech nejakym zpusobem pracoval) pouze tento VW byl v kompletnim stavu a to byl taky duvod proc to prodat. Po veskerem ohledani, prohlidkach a testovaci jizde jsme se dohodli a vyrazilo se zpet domu. Musim se priznat, ze puvodni obavy z toho jak bude auto line a pomale (preci jen 60koni neni nic moc) tak uz pri testovaci jizde jsem byl ohromen jak svizne auto reaguje na plyn a cesta domu me neskutecne bavila a tak jsem si ji prodlouzil o par kilometru kdyz jsem se projizdel podel pobrezi a velmi dobre si vzpominam na zapad slunce ktery toho dne byl naprosto ohniva obloha nikdy pred tim ani potom jsem nic takoveho uz nevidel.

Takze informace pro pripadneho zajemce ktery s timto vozem nema zkusenost vykon 60koni zni jako nizke cislo ale 800kg vahy je celkem znat a auto je opravdu velmi svizne.

EXTERIER

Celkova renovace probehla behem poslednich 5let a nejen, ze motorové části se dočkali obnovy, ale také karosérie kde byla bohuzel potřeba odstranit rez, coz je casta nemoc techto VW a jinak tomu nebylo ani zde, kde se konkretne jednalo o podlahu  za řidičem a viko kufru. Podlaha byla nahrazena novým dilem a znovu ošetřena tak aby se predeslo dalšímu vzniku rzi a viko kufru bylo opraveno.

Celkove byl vůz kompletně přelakován před několika lety a to z důvodu poškození od slunicka což je velmi častý problém v Kalifornii. Barevna kombinace laku však byla údajně zachována dle originálu a to krémově bíla s černou střechou.

INTERIER

Vzhledem k tomu, ze exterier vozu bylo hotov tak bylo na case se pustit do interieru a ten se povedl podle nas na vybornou. Kompletně přečalouněná sedadla, výplně dveří, úložný prostor pod zadním oknem a také nové šedivé koberce v kabině, pouze stropnice která je v pěkném zachovalém stavu a  imitace dreva na palubní desce zůstali původní (pokud jste se nikdy nesetkali s temito vozy tak mozna budete prekvapeni touto imitaci na palubni desce, protoze pusobi tak trochu lacine, ale tak se to v te dobe proste delalo), vse ostatni v interieru vypada uchvatne. Jinak interiér byl dokončen v lednu 2017, tudíž je ve stavu novém a v kontrastu s černou a bílou na karoserii je to jedna z nejpovedenejsich kombinaci aspon podle nas.

MOTOR

Motor je pred nejakou dobou zrenovovan a nyni cerstve po servisu a vymene kapalin. Funguje jako svycarske hodinky a startuje na prvni otoceni. Meli jsme moznost s timto Volkswagnem najet nekolik stovek KM v parnych letnich Kalifornskych dnech a tento jiz klasicky veteranek nemel sebemensi problem. Nyni staci jen tankovat kvalitni palivo a uzivat si pozitek s ciste jizdy.

JÍZDA

Co se týče samotné jízdy tak se jedná o stroj času a to nejen tím, že ve vás jízda vyvolá úžasné pocity radosti a vtáhne vás do doby kdy tento vůz byl nový, ale taky pro svou jednoduchost, bez všech posilovačů, elektroniky a všech možných „hejblátek“. Startuje na „cvrnknutí“ bez zaváhání, řízení nemá posilovač, ale vzhledem k celkové hmotnosti 830kg to ani není potřeba a řízení je tak snadné i pro drobné slečny. Převodovka řádí tak jak se od ní očekává a na čtvrtý rychlostní stupeň tak dokáže toto lehké autíčko upalovat bez jakéhokoliv problému rychlostí přes 130km/h.

Podle nas  je naprosto idealni vzít tento kousek historie na projížďku s pritelkyni/manzelkou nekam na peknou klidnou silnici mimo město nebo se účastnit jednoho z mnoha historických automobilových setkaní, které se dějí stále více a více.

V Evropě a celkove ve svete je spousta krásných starých vozů, ale sehnat neco co Vas financne nezrujnuje ba naopak vam to i do budoucna vydela a to i presto, ze s tim budete kazdy den jezdit “pro rohliky” je velmi ale velmi narocne, a proto si myslime, ze VW jako je ten nas je idealni pro cloveka, ktery hleda male nenarocne auto, ktere muze vzit kazdy vikend na nejaky ten vylet s manzelkou a pritom si stale zachovava svoji hodnotu, ktera kazdym rokem jiz jen stoupa.

Nejen, že je to investice která se vyplatí, ale navíc vám ještě dělá radost vlastnit a řídit tento Volkswagen!

Máme radost, že Vám zde můžeme nabídnout k prodeji tento krásny kousek z historie Volkswagen. Jedna se o super cisty VW Karmann Ghia dovezený z Jižní Kalifornie a to s nejsilnějším motorem který se do těchto vozidel montoval tedy 1.6 s výkonem 60ti koňských sil. Tento veterán si v posledních 5ti letech prošel renovací a proto jej možné užívat zcela bez problémů a to každý den.
VW Karmann-Ghia vznikl tak, že se pár chytrých hlav – z německé karosárny Karmann a italské Carrozzeria Ghia – dalo dohromady a navrhlo sportovní kabát na podvozkových skupinách legendárního brouka.

Galerie fotek

Leave a Reply