1971 PLYMOUTH Satellite Sebring

SPECIFIKACE

Motor: Originalní motor V8 318cu 230HP„matching numbers“
Zdvihový objem: 5.2 L
Stav tachometru: 87.000 mil (100% originalní)
Převodovka: 4-rychlostní Automat (Originalní)
Pohon kol: Zadní
Barva exteriéru: Zlatá (originalní barva)
Počet majitelů: 1.majitel (zakoupeno od původního majitele)
Cena:
PRODANO

PŘÍBĚH VOZU

Na doporučení jsme se jeli podívat na 1974 Cadillac Fleetwood Brougham k jeho původnímu majiteli, asi 20 mil od Palms Springs, kde je v červnu průměrná teplota přes 40 stupňů, což není idelaní počasí na prohlídky vozů. Do října jsme ale čekat nechtěli. Po příjezdu na místo jsme měli smýšené pocity, protože auto na první pohled vypadalo krásně, ale to hlavně díky své velikosti (cca jako dvě Fabie). Při bližším ohledání jsme si všimli několika menších odřenin a drobné promáčkliny. Na interieru bylo vidět, že se auto používalo. Navíc díky prasklým svodúm přímo u motoru byl Cadillac celkem hlučný a jízda která Vám po 10 minutách způsobovala mořskou nemoc dávala znát, že podvozek bude chtít také nějakou práci. To vše nebylo až tak strašné, protože při investici pár tisíc dolarů by auto bylo zase v super stavu a navíc s dobrým rodokmenem. Naštěstí při rozmýšlení jsme se šli schovat před sluncem do garáže velikosti hangáru, kde se schovávalo, kromě několika modernějších vozů a obytného autobusu, také něco co pod plachtou vzdáleně připomínalo „svatý grál“. Mysleli jsme že se jedná o legendu legend, Dodge Challenger, ale když jsme zkoumali blíže, bylo jasné, že to není tento případ a na to si budeme muset ještě počkat.

Jednalo se tedy o 1971 Plymouth Satellite Sebring, a popravdě nám ani nevadilo, že se nejedná o „muscle car“ s 500 konmi. Samozřejmě kdyby se jednalo o svalnatější verze, tedy Roadrunner nebo GTX či Barracuda s motorem HEMI, tak bychom se nezlobili, ale cena by při nejmenším byla dvojnásobná.

Když nám poté majitel oznámil, že je jeho prvním a jediným vlastníkem, a vůz nebyl nikdy havarován ani lakován, a vše co vidíme včetně motoru, převodovky, laku i interieru je původní, byli jsme tak trochu v šoku. Okamžitě jsme mu tedy oznámili, že o Cadillac dál nemáme zájem a jestli s něčím máme odjet domů, bude to právě tento 1971 Plymouth Satellite.

Z prvu se pan pousmál, ale když mu došlo, že to myslíme vážně, byl spíše smutný a oznámil, že nám ho prodat nemůže. Po chvilce rozmlouvání a příslibu, že mu najdeme krásný domov v srdci Evropy a uděláme mu pár fotek s novým majitelem mu došlo, že si ho za těch 46 let dostatečně užil a je tedy čas, aby dělal radost i někomu jinému. Navíc manželka bude mít určitě radost, že je doma o hračku méně. Pochopitelně částka se značně lišila oproti Cadillacu, a tak jsme museli zpět domů pro hotovost, a každou vteřinu jsme si říkali „ať si to nerozmyslí“. Naštěstí nás jeho paní podpořila a tak už za několik hodin jsme mohli jet zpět směrem k moři s naším novým přírůstkem.

Na závěr chceme říct, že v USA není až tak neobvyklé najít veterána, či nějakou klasiku v bezvadném originálním stavu. Spíše se tak děje u exkluzivnějších modelů z daných let, kde už předem bylo jasné, že tyto vozy budou spíše v garáži a odpovídala jim i jejich cena. Tento typ vozů však byl určen spíše na běžné používání a tím tak trochu odsouzen, že se jich moc nedochová. Tím je tedy náš vůz vyjímečný a dá se říct, že vyníká nad ostatními.

Nenechte si tedy ujít jedinečnou příležitost vlastnit tento Americký kousek historie, který má v sobě velmi slušný potenciál zisku. Nelze to tedy považovat pouze za „obyčejné staré“ auto, ale hlavně taky jako výhodnou investici.

EXTERIER

Stav nás kompletně očaroval a to ať už se bavíme o samotné karoserii, která byla původní a nikdy neopravovaná, tak i každý jednotlivý díl byl v původním a krásném stavu. Tak jako vždy jsme měřili tloušťku laku, abychom si byli jisti tím, že je lak originální a i přesto, že je lak velmi tenký, což se nemůžeme divit po těch letech, tak má stále užasný lesk a hloubku. Stav vozu byl prostě neuvěřitelný, protože ať už jste otevřeli kufr, dveře, kapotu nebo kastlík v interiéru vše Vám dávalo najevo, že jste zpět v roce 1971 a stojíte u nového vozidla.

INTERIER

Samotný pohled do interiéru dával tušit, že se jedná o velmi opečovávané vozidlo a to potvrzoval i samotny dotek „kožených“ (vinylových) sedadel, která nejevila známky používání. Palubní deska je bez jediné prasklinky a to stejně stropnice nebo vinylová střecha. Vše bylo v naprosto krásném, neponičeném stavu a pro nás nebylo co řešit, byla to “láska na první pohled”

MOTOR

Při otevření motorového prostoru už nebylo žádné překvapení, že V8 318ci s výkonem 230HP je v původních barvách a téměř v dokonalém stavu, což můžete vidět i na našich fotografiích. Nyní je vozidlo po servisní prohlídce a vyměně kapalin, takže stačí usednout a užívat si tu neskutečnou jízdu.

JÍZDA

Jízda jako taková byla nejdříve trochu nejistá, protože si musíte zvyknout na velmi snadné zatáčení díky posilovači, ale po pár minutách bylo vše naprosto super. Ani ne po 10 milích jsme si začali všímat prvních palců nahoru a pochval od ostatních řidičů, což prakticky trvalo až domů. Plymouth startuje, řadí a celkově funguje s naprostou lehkosti stejně tak jako když byl nový a dává vám silný pocit jistoty, že se jednalo o kvalitně vyrobené auto, které tu bude navždy. Následujícho rána cesta samozřejmě směřovala do servisu na naší běžnou prohlídku abychom se ujistili, že je vše v pořádku a tak jak má být, což se také stalo a po měření tloušťky laku, prohlídce celého podvozku a všech ostatních částí vozu nám bylo řečeno, že se jedná o vyjímečně zachovalé auto. Se „zlaťákem“ jsme před odesláním do ČR stačili najezdit ještě několik desítek, možná spíš stovek kilometrů a za celou dobu nebyl žádný problém a vše na voze funguje naprosto fantasticky. Snad jen jedna drobnost jako byl malý únik oleje u olejové vany (těsnění, které je již opraveno) a dále pak tyčka řízení, která je již také nová.

Obrovská radost a nadšení, to jsou pocity které jsme měli když jsme do tohoto krasavce poprvé usedli. Okamžite jsme věděli, že se jedná o “skrytý poklad“, takovéto nenápadné auto krčící se v rohu, kterého si nikdo nevšímá. Což byl doslova a do písmene tento případ

Galerie fotek

Leave a Reply